Ahol megvan a szándék, ott meglesz a rozé is ¬” szól a kissé újragondolt ,mondás:”Ahol megvan a szándék,ott meglesz a mód is”-legalábbis Brad Pitt számára ebben az esetben.
Fél évtized kemény munkát követően ugyanis az Oscar-díjas színész elindította az első és egyetlen olyan Champagne-Házat, amely csak és kizárólag a Rozé pezsgőre irányába köteleződik el.
Pitt számára nem idegenek a „rózsaszín borok”. Angelina ő, és a Perrin család közösen irányítják a népszerű Miraval rozé brandet és a Chateau Miraval-t 2012 óta készítik el Cotes de Provence-i birtokuk segítségével. Persze egy cuvée megalkotása teljesen más kategória a rozéhoz viszonyítva.
A színész összeállított egy A-listás csapatot az új vállalkozáshoz, (Fleur de Miraval), amely ötévnyi kutatást és kóstolást hajtott végre teljesen titokban. A Champagne rajongó, Rodolphe Péters, a Pierre Péters Maison tulajdonosa is csatlakozott a szőlészeti társasághoz, hogy megalkossa a márka „felavatásásra” szolgáló, üveg pezsgőt, amely az alkotócsapat szerint nem egy újabb “celeb-bor”, hanem egy autentikus projekt terméke, amelyben a borászok együttműködve osztották meg tudásukat, tehetségüket és szenvedélyüket.
Fleur de Miraval Exclusivement Rosé, amelynek a francia jog szerint kötelezően az északkelet Champagne-i üzemben kell készülnie, a régi, klasszikus, úgynevezett saignée módszerrel került előállításra. Ez, a rozékésztésben központi technika azt jelenti, hogy a szőlő levének egy része azután kerül lecsapolásra, hogy már érintkezett a gyümölcs héjjával, és magjával is, ezáltal biztosítva egy jobb és merészebb bor létrejöttét.
A pezsgő 75%-ban érett Chardonnay-nól, 25%-ban pedig fiatal Pinot Noir szőlőkből áll össze (melyek közül az utóbbi adja a finom rózsaszínes árnyalatot). A bor ezután három évig érlelődik a Le Mesnil-sur-Oger sötét kamráiban, melőtt útjára engednék. Aki megillatozza, az savanykás ribizli és málna illat-lenyomataira számíthat, a Chardonnay által adott enyhe ásványosság mellett.
“Ez a projekt mindenekelőtt egy művészi vállalkozás, hiszen az igazán minőségi borok készítése valóban a művészi alkotásnak egy formája,” – mondta Famille Perrin.
Egy dolog biztos, ez a fajta “művészet” összecseng a tömegek igényeivel. Kevesebb mint egy évtized alatt a Miraval megvetette magát a világ legnépszerűbb rosé brandjei között, és most a Jolie-Pitt-Perrin hármassal karöltve új ösvényken folytatják ezt a sikertörténetet. Ha pedig a rozé Champagne nem lenne elég, a csapat számtalan új bort és egy új borászatot is útjára indított.
Mindössze 20 000 üveg „első kiadású” Fleur de Miraval Exclusivement Rosé fog készülni, amely tovább fokozza a különlegességéét, exkluzivitásást és természetesen az árát is emeli. A hamisítatlan pezsgést ígérő, egyedi terméket október 15-től kereshetjük a polcokon, nagyjából 390 dollárért.