Frank Wildhorn Carmen című musicalét április 19-20-21-én, hármas szereposztásban állítja színpadra a Budapesti Operettszínház. Ennek kapcsán tartott sajtótájékoztatót a Színház, melyet Kiss-B. Atilla főigazgató és Homonnay Zsolt rendező mellett a szerző, Frank Wildhorn adott. A Carmen mellett korábban a Rudolf, majd a Jekyll és Hyde került csak az Operettszínház színpadára, de írt dalt Whitney Houstonnak és Natalie Cole-nak, jelölték Emmy-, Grammy- és Tony-díjra, sőt a tájékoztató egy pontján csillogó szemekkel azt is elárulta, hogy ő az első amerikai zeneszerző, akinek szimfóniáját a Bécsi Filharmonikusok eljátszották.
Oláh Zsolt, a Színház sajtókommunikációs vezetője moderálta a kellemes, vidám hangulatú beszélgetést, melynek keretében minden jelenlévő kérdezhette a zeneszerzőt, aki egy ponton felidézett egy emléket, mely szerint „Voltam egy olyan sajtótájékoztatón, ahol addig nem távozhattak az újságírók, míg nem kérdeztek, tehát…” A derültséget keltő mondat után természetesen még oldottabb hangulatban hangzottak el a kérdések.
A nyílt, közvetlen hangvételű válaszokból egy kelet-európai gyökerekkel rendelkező new york-i, autodidakta módon zenét tanult fiatalember életébe nyerhettünk betekintést, akinek zenéje – a legnagyobb popsztároknak írott dalai éppúgy, mint musicaljei –, világhírűvé tette őt.
Méltatta a Budapesti Operettszínház művészeit, kiemelve Nádasi Veronikát, akiről azt mondta: a hangját hallva úgy érezte, hogy az énekesnő egész élete megszólal a dalban. Carmen alakjáról kifejtette, hogy a szabad akaratot, a vad életszeretetet és az örök Nőt jelenti számára, így ez a karakter nagy fontossággal bír, tiszteletet és csodálatot kell kiváltson az emberekben, ami ebben az előadásban meg is valósul majd. Lelkesen beszélt a próbán látottakról, különlegességként említve azt is, hogy az Operettszínház művészei között a legfiatalabbtól az egészen idős generációig mindenki tökéleteset nyújt a színpadon.
Homonnay Zsolt, az előadás rendezője megemlítette, hogy a Wildhorn által vadnak és szabadnak nevezett Carmen viszonylag rövid idő alatt a második erős női karakter – a Mária főhadnagy után –, akiről előadást rendez és hangsúlyozta, hogy ez milyen hatalmas hálával tölti el, mind a zeneszerzőnek, mind a főigazgatónak köszönetet mondott. Frank Wildhorn mosolyogva mondott szintén köszönetet azért, hogy a műveit, ahogy eddig is mindig, világszínvonalon adják elő az Operettszínház művészei. Felhívta a figyelmet arra, hogy a világ minden nagy színpadán egy szereposztással foglalkozik a rendező a bemutatóig, itt pedig egyszerre három szereposztás tanulja be az előadást és adja elő ugyanolyan minőségben. Többször visszatért arra, hogy a Budapesti Operettszínház előadói milyen magas színvonalat képviselnek és mennyire boldog, amiért ilyen csapat adja elő a műveit.
Miután sok szó esett a próbáról, melyen a szerző részt vett, megkérdeztük a darab egyik szereplőjét, az előadásban Zuniga, a rendőrkapitány szerepét alakító Németh Attilát: a “másik oldalon”, a színpadon állva mit látott-érzett a világhírű zeneszerző jelenléte kapcsán a próbán?
„Nagyon szimpatikus volt, éreztette, hogy tetszik neki, amit lát és hall. Gratulált mindegyikünknek” – mesélte az énekes, majd szaladt tovább a következő próbára.
A Carmen című előadás bemutatója április 19-én, 20-án és 21-én lesz a Budapesti Operettszínházban.