A Crown Dream Nemzetközi Óvoda egy felújítási projekt, amely Shenzhen Futian kerületének Xiangmihu területén található. A VMDPE Designt bízták meg az építészettel, az iskola célja pedig az volt, hogy a projektet egy magas színvonalú oktatási intézménnyé alakítsa, amelynek tanítási filozófiája az EYFS.
A gyermekek mozgására és tanulására szolgáló tevékenységi teret úgy tervezték, hogy a fejlődő tanítási tartalomtól függően átalakítható legyen. A tanárok számára fontos, hogy olyan térrel rendelkezzenek, amely elég rugalmas ahhoz, hogy a jövőben különféle tanulási tevékenységeknek adjon helyet. Így a tér, mint többcélú tanítási terület, a tervezés egyik fontos fókuszpontja.
A VMDPE Design az első emeletre osztotta a recepciót, a biztonsági szolgálatot, a tárgyalókat, a logisztikai és az orvosi szolgáltatásokat. A váltócipők központi tárolóhelye elszigeteli a kültéri port és szennyeződéseket, és megakadályozza azok átterjedését az épület többi részére. Emellett az előcsarnokban egy másik terem is található, amely elegendő területet biztosít a gyermekek reggeli egészségügyi vizsgálatának megkönnyítésére az óvodában, valamint a nagyszabású rendezvények és összejövetelek lebonyolítására.
A projekt fő terei a második és harmadik emeleten találhatók, ahol a négyzet alakú alaprajzon belül rengeteg természetes fényt kapunk. A projekt első emeletén található a főbejárat, valamint az adminisztrációs és külső konzultációs irodák.
A második emeleti fő térbe lépve egy kör alakú, nyitott olvasóterem fogadja a látogatókat. A mennyezet dimmelhető általános fényforrással rendelkezik, hogy megfeleljen a gyermekek beltéri olvasásához szükséges lágy és mérsékelt hangulatnak. Ezen kívül az olvasótér körül felfedező tanfolyamok számára kialakított tantermek vannak elhelyezve.
A második emelet főtere két, egymással összekapcsolt területből áll. A nyilvános olvasótéren való áthaladás után egy kör alakúbb térbe lépünk be, amely a gyermekek beltéri nyilvános tevékenységi tere. Összességében nyolc fő tantermet osztottak el e tér körül.
A VMDPE Design különböző módszereket vizsgál a folyosók kiküszöbölésére a projektjeiben. A gondolkodás mögött az áll, hogy a tervező úgy véli, a folyosók egyszerűen másodlagos térként szolgálnak, amelyek más programozott tereket kötnek össze, és fő funkciójuk inkább az irányítás, mint a szabad felfedezés. Ezért ebben a projektben a tervező az összes osztálytermet összekötő közlekedési vonalakat úgy szervezte és osztotta szét, hogy az összes folyosóterületet egy nagy tevékenységi térbe integrálta.
Ennek a térbeli elrendezési tervnek a beépítésével a VMDPE Design összegyűjtötte az összes folyosóterületet, csökkentette az egyes terek csatlakozási költségeit, és egy barátságos, nyitott, nyilvános teret hozott létre. A szándék az, hogy a kialakítás megnövekedett funkcionális sokszínűsége inspirálja a gyerekeket a különböző területek felfedezésére.
A fő tantermekben a nyilvános térben különböző helyeken külső információk vannak elhelyezve a gyermekek tevékenységeihez, hogy vizuálisan kommunikálják az egyes osztályok tanítási programját mind a szülők, mind a gyermekek számára. A nyilvános térben van egy olyan platformterület is, ahol szórakoztató és drámaelőadásokat lehet tartani, ami előrevetíti a jövőbeni változatos tanítási módszereket.
A projekt programjának megfelelően a szabadtéri terület az épület harmadik emeletét/tetőterét foglalja el, egy nagyvonalú szabadtéri tevékenységi térrel, amely olyan támogató létesítményekkel van kiegészítve, mint a gőztanulási zóna, kis farm, homokozó és vízi játszótér. Szintén a harmadik emeleten találhatók a gyülekezőhelyek és színpadok, valamint egy többfunkciós terem előadások, táncpróbák és egyéb funkciók számára.
Ez a projekt a VMDPE Design eredeti tervezési elveihez való visszatérést jelenti. Azt remélik, hogy az óvodai tér kialakítását egy lényegesebb nézőpontból gondoljuk át a tervezők a jövőben – félretéve a felnőtt esztétikai koncepciókat, egy olyan szemlélet javára, amely a melegséget, a napsütést, a felfedezést és mindenekelőtt a toleranciát hangsúlyozza.