Öt film és többszáz színházi előadás után Choderlos de Laclos regényét zenedrámaként először a Budapesti Operettszínház mutatja be. Az előadás alkotói: Kovács Adrián zeneszerző, Müller Péter Sziámi dalszövegíró, Berzsenyi Krisztina látvány- és jelmeztervező.
Kiss Csaba rendező először is köszönetet mondott a kitartó és elszánt társulatnak, elárulta, hogy így együtt a járványhelyzet okozta nehézségek ellenére is egy feszültségmentes próbaidőszakon vannak túl.
A darab zenéjét és a jelmezek világát egyaránt csodaként aposztrofálta. A jelmezek egyikén rögtönzött, korabeli divat- és szabászati bemutatót is tartott, részletesen kielemezve a kosztümöt, dicsérve Berzsenyi Krisztina jelmeztervező munkáját. A színpadon nem csupán a sajtó képviselői, hanem maguk a művészek is első alkalommal látták a korhű, részletgazdag és rendkívül látványos jelmezeket, amelyek finoman, rejtve, elegánsan érzékeltetve tárják a néző elé az előadás túlfűtött erotikáját.
„Ez egy súlyosan erotikus darab. Mindenkinek az a célja, hogy valakit lefektessen, vagy, hogy őt lefektessék, ezt különböző eszközökkel próbálják elérni. Az előadásban viszont egyetlen mell ki nem villan, egyetlen igazán trágár kifejezés nem hangzik el. Ezt azért kell kihangsúlyozni, mert a rokokó erotikában a lényeg a képzeletben van. Úgy erotikus, hogy stílusa van. Néhány jelenet úgy súrolja az elviselhetőség határát, hogy közben semmi sem látható. Ez a mai kornak egy nagy tanulsága, amikor is mindenfajta női szépségről lerángatta az utolsó holmit is, és minden titkot megszüntetett.” – hangsúlyozta a rendező. A jeleneteket kiegészítő, a nézőhöz a színészek játékát egészen közelhozó vetítésekről igazán sokat nem árult el, ezeknek az újításoknak meglepetésként kell érniük majd a nézőket.
„A zene adta magát. Nem határoztam meg, hogy pl. barokk klasszika, hanem alapul vettem az ún. „rizsporos” korszakot. Mégsem tekintem stílusjátéknak, inkább arra a kettősségre épül fel az egész, hogy a szereplők mást mondanak, mint amit valójában gondolnak. Ebben tud a zene segítség és kifejezőeszköz lenni, kicsit modern köntösbe öltöztetve.” – árulta el Kovács Adrián, a darab zeneszerzője.
A zenedráma ősbemutatója január 28-án és 29-én lesz a Budapesti Operettszínház Kálmán Imre Teátrumában. A tovább részletek, a jegyvásárlási lehetőség megtalálható a Színház honlapján.